8 Nisan 2017 CUMARTESÄ° | Resmî Gazete | Sayı : 30032 |
ANA STATÜ | ||
Türkiye Boks Federasyonu BaÅŸkanlığından: TÜRKÄ°YE BOKS FEDERASYONU ANA STATÜSÜ BÄ°RÄ°NCÄ° BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç MADDE 1 – (1) Bu Ana Statünün amacı, Türkiye Boks Federasyonunun teÅŸkilatı, genel kurul ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarının oluÅŸumu, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Ana Statü, Türkiye Boks Federasyonunun genel kurulu ile yönetim, denetim ve disiplin kurullarını, spor dalında faaliyet gösteren spor kulüplerini ve ilgili diÄŸer kuruluÅŸları, sporcu, antrenör, teknik direktör, hakem, menajer, gözlemci, yönetici, temsilci ve benzeri spor elemanları ile bunların katıldığı yurt içi ve yurt dışı tüm faaliyetleri kapsar. Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Ana Statü, 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Spor Genel MüdürlüÄŸünün TeÅŸkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 9 uncu maddesi ile 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bağımsız Spor Federasyonlarının Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4 – (1) Bu Ana Statüde geçen; a) AIBA: Dünya Amatör Boks BirliÄŸini, b) Bakan: Gençlik ve Spor Bakanını, c) Bakanlık: Gençlik ve Spor Bakanlığını, ç) EUBC: Federasyonun üyesi olduÄŸu Avrupa Amatör Boks BirliÄŸini, d) Federasyon: Türkiye Boks Federasyonunu, e) Federasyon BaÅŸkanı: Türkiye Boks Federasyonu BaÅŸkanını, f) Genel Kurul: Türkiye Boks Federasyonu Genel Kurulunu, g) Genel Müdür: Spor Genel Müdürünü, ÄŸ) Genel Müdürlük: Spor Genel MüdürlüÄŸünü, h) Ä°l MüdürlüÄŸü: Gençlik Hizmetleri ve Spor Ä°l MüdürlüÄŸünü, ı) Ä°lçe MüdürlüÄŸü: Gençlik Hizmetleri ve Spor Ä°lçe MüdürlüÄŸünü, i) Spor dalı: Boks sporunu, j) Kanun: 21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Spor Genel MüdürlüÄŸünün TeÅŸkilat ve Görevleri Hakkında Kanunu, k) Tahkim Kurulu: 3289 sayılı Spor Genel MüdürlüÄŸü TeÅŸkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 9 uncu maddesi hükümlerine göre oluÅŸturulan kurulu, l) Talimat: Ana Statüye uygun olarak yönetim kurulu tarafından hazırlanan ve Genel MüdürlüÄŸün internet sitesinde yayımlanarak yürürlüÄŸe giren düzenlemeyi, m) Yönetmelik: 19/7/2012 tarihli ve 28358 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bağımsız Spor Federasyonlarının Çalışma Usul ve Esasları Hakkında YönetmeliÄŸi, ifade eder. Ä°KÄ°NCÄ° BÖLÜM Federasyonun TeÅŸkilat, Görev ve Yetkileri TeÅŸkilat MADDE 5 – (1) Federasyon, özel hukuk hükümlerine tabi, bağımsız statüyü ve tüzel kiÅŸiliÄŸi haizdir. Federasyonun merkezi Ankara’dadır. Federasyon, merkez teÅŸkilatı ve il temsilciliklerinden oluÅŸur. (2) Federasyonun merkez teÅŸkilatı aÅŸağıdakilerden teÅŸekkül eder: a) Genel kurul. b) Yönetim kurulu. c) Denetim kurulu. ç) Disiplin kurulu. d) Genel sekreterlik. (3) Federasyonun yurt içi baÄŸlantısını saÄŸlamak üzere illerde Federasyon temsilcilikleri kurulabilir. Federasyonun görev ve yetkileri MADDE 6 – (1) Federasyonun görevleri ÅŸunlardır: a) Spor dalının ülke düzeyinde yayılıp geliÅŸmesini saÄŸlamak, bu konularda her türlü düzenlemeyi yapmak, projeler üretmek, kararlar almak ve uygulamak. b) AIBA-EUBC tarafından konulan ve uygulanan uluslararası kuralların ve her türlü talimatın uygulanmasını saÄŸlamak ve Türkiye’yi boks sporu ile ilgili konularda yurt dışında temsil etmek. c) Yurt dışındaki ve yurt içindeki boks sporu ile ilgili geliÅŸmeleri izlemek, bu sporla ilgili kiÅŸi ve kuruluÅŸlar arasında iliÅŸkiler düzenlemek, müsabaka, kamp, çalışma ve diÄŸer faaliyetleri programlayıp bunların uygulanmalarını kontrol etmek. ç) Genel Müdürlük ile uluslararası federasyonların belirlediÄŸi eÄŸitim kriterlerine uygun olarak iÅŸbirliÄŸi içerisindeantrenör, hakem ve benzeri diÄŸer spor elemanlarının yetiÅŸtirilmesi ve eÄŸitilmesini saÄŸlamak, kurs, seminer, panel, sempozyum ve spor amacıyla organizasyonlar düzenlemek, baÅŸarılı olanların belgelerini verip, tescillerini yapmak ve bunların çalışmalarını sürekli izlemek. d) Ülke içinde ligler ve müsabakalar düzenlemek, ülke içinde düzenlenen tüm ligler ve müsabakaların devamlılığını saÄŸlamak, hakem, temsilci ve gözlemci atamasını yapmak. e) Yabancı ülkelerdeki spor dalı ile ilgili geliÅŸmeleri ve yenilikleri izleyerek bu bilgilerden ülke içinde daha çok kiÅŸinin yararlanmasını saÄŸlamak. f) Boks malzemelerinin standartlarını uluslararası kurallara göre tespit ederek bunların yurt içinde veya yurt dışında yaptırılmasına veya temin edilmesine çalışmak. g) Kulüpler, il müdürlükleri, il temsilcileri, kamu kurum ve kuruluÅŸları ile yerel yönetimlerle iÅŸbirliÄŸi yapmak, bunlar arasında doÄŸabilecek teknik uyuÅŸmazlıkları çözümlemek. ÄŸ) Talep eden kiÅŸi ve kuruluÅŸlara, düzenleyecekleri özel müsabaka, seminer ve kurslara iliÅŸkin, gerekli koÅŸulları yerine getirmesini takiben izinlerini vermek. h) Federasyonun amacına yönelik çalışmaları gerçekleÅŸtirmek ve spor dalına kaynak saÄŸlamak amacı ile iktisadi iÅŸletme kurmak. ı) Uluslararası müsabakalara iÅŸtirak edecek olan milli takımları ve sporcular, menajer, antrenör, yardımcı antrenör, masör, doktor, istatistikçi gibi elemanlardan oluÅŸan teknik kadroyu seçmek, seçilen takımların müsabakalara hazırlanmalarını ve katılmalarını saÄŸlamak. i) Spor dalı ile ilgili müsabakaların düzenlenmesi için talimatlar hazırlamak, yayımlamak ve bunları uygulamak. j) BaÅŸarılı sporcuların takibini yapmak ve bu sporcuların yetiÅŸmesi için gerekli tedbirleri almak, bu sporcuları ödüllendirmek. k) Her kademedeki sporcular için eÄŸitim ve hazırlık kampları açmak. l) Spor dalı ile ilgili arÅŸiv ve istatistiki çalışmalar yapmak, eÄŸitici film, slayt ve broÅŸür hazırlayarak bu konuda basın ve televizyon kuruluÅŸlarıyla iÅŸbirliÄŸi yapmak. m) Federasyon il temsilciliklerini kurmak. n) Ä°l temsilcilerinin kendi aralarında ve Federasyonla koordineli bir ÅŸekilde çalışmalarını saÄŸlamak. o) Sporcu saÄŸlığı ile ilgili konularda gerekli önlemleri almak. ö) Tahkim Kurulu kararlarını uygulamak. p) Spor kulüplerinin spor dalı tescil iÅŸlemleri ile sporcu, antrenör ve hakemlerin tescil ve vize iÅŸlemlerini yapmak. r) Altyapı ve yetenek tespit projeleri hazırlayarak bunların altyapısını oluÅŸturup uygulanmasını saÄŸlamak. s) Federasyonun yıllık ve dört yıllık master ve stratejik planı ile performans programını içeren taahhütnameyi Bakana sunmak. (2) Türkiye Boks Federasyonu AIBA’a baÄŸlı olarak faaliyetlerini sürdürür. Federasyon, AIBA’nın mevcut yasa, kural ve talimatları ile ek ve deÄŸiÅŸikliklerini uygular. Talimatlar AIBA’nın kurallarına aykırı olamaz. Federasyon, AIBA’nın anti-doping kuralları, anlaÅŸmazlıkların çözümü ve sporcu temsilcileri ile ilgili kural ve talimatlarını da aynen uygular. Genel kurul MADDE 7 – (1) Genel kurul, Federasyonun en üst organıdır. Genel kurulun üye sayısı 150’den az ve 300’den fazla olamaz. (2) Genel kurulun üye sayısının tespitinde aÅŸağıdaki hususlar dikkate alınır: a) Kulüp temsilcileri; 1) Genel kurul toplantı tarihinden önceki bitirilmiÅŸ iki sezon üst üste faaliyetlere katılmış olmak kaydıyla tamamlanmış son sezonda büyüklerde kulüplerarası Türkiye boks ÅŸampiyonasında bir ve ikincilik elde eden kulüplere beÅŸer, üç ve dördüncü dereceyi elde edenlere dörder, beÅŸinci olan kulüplere ise üçer üye, 2) Genel kurul toplantı tarihinden önceki bitirilmiÅŸ iki sezon üst üste Federasyon faaliyetlerine; minikler, yıldızlar, gençler, büyükler ve bayanlar kategorisinde en az iki faaliyete katılan kulüplerden, kulüp üyeleri arasından kulüp yönetim kurulunca belirlenecek birer temsilci, 3) Olimpiyatlara sporcu gönderen kulüplere her bir sporcu için ilave birer üye. b) Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi BaÅŸkanlığınca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi, c) Görevine adli veya idari soruÅŸturma sonucu son verilmemek kaydıyla asaleten Federasyon baÅŸkanlığı yapanlar, ç) Genel kurul üye sayısının yüzde 10’u oranında Genel Müdürlük temsilcileri, d) Türkiye Amatör Spor Kulüpleri Konfederasyonu BaÅŸkanlığınca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi, e) Türkiye Spor Yazarları DerneÄŸi BaÅŸkanlığınca belirlenecek en fazla iki kurul üyesi, f) Seçimin yapıldığı tarihte Federasyonun baÄŸlı olduÄŸu AIBA ve EUBC’nın yönetim kurullarında Türkiye adına görev yapanlar arasından öncelik sırasına göre en fazla beÅŸ üye, g) Genel kurulun yapılacağı tarihten en az bir yıl önce faal sporculuÄŸu bırakmış olmak kaydıyla en fazla millî olmuÅŸ beÅŸ sporcu, ÄŸ) Genel kurulun yapılacağı tarihten en az bir yıl önce faal hakemliÄŸi bırakmış olmak kaydıyla en üst seviyede hakemlik yapanlar arasından kura ile belirlenecek en fazla beÅŸ üye, h) Genel kurulun yapılacağı tarihten en az bir yıl önce faal olmamak kaydıyla Büyükler kategorisinde en az üç yıl veya otuzdan fazla milli takımda teknik direktör veya antrenörlük yapanlar arasında kura ile belirlenecek en fazla beÅŸ üye. (3) Genel kurulda kulüplerin üye sayısı, toplam üye sayısının yüzde 60’ından az olamaz. Kulüp temsilcileri kulüp yönetim kurulunca, kulüp üyeleri arasından belirlenir. (4) Genel Müdürlük temsilcileri; a) Genel Müdür ve Genel Müdür yardımcıları, b) Merkez Danışma Kurulu üyeleri, c) Kurul ve daire baÅŸkanları ile il müdürleri, arasından Federasyonun üye sayısı dikkate alınarak Genel Müdürlükçe belirlenir. (5) Faal sporculuÄŸu bırakmış genel kurul üyesi olacak millî sporcuların belirlenmesinde sırasıyla; a) Olimpiyat oyunlarında ilk üç dereceye girmiÅŸ millî sporcular, b) Büyükler dünya ÅŸampiyonasında ilk üç dereceye girmiÅŸ millî sporcular, c) Büyükler kategorisinde Avrupa ÅŸampiyonu olmuÅŸ millî sporcular, esas alınır. Bu fıkrada belirtilen faaliyetlerde elde edilen dereceler dikkate alınarak öncelik sıralamasına göre (a), (b) ve (c) bentlerinde belirtilen ÅŸartları taşıyan sporcular yoksa millî olma sayıları esas alınarak tespit edilir. (6) Genel kurulu teÅŸkil eden üyelerin en az % 60’ı kulüp temsilcilerinden oluÅŸur. (7) Birden fazla oy kullanma hakkına sahip üyeler ancak bir kez oy kullanabilir. Genel kurulda vekaleten oy kullanılamaz. Genel kurul üyesi olabilme hakkını elde edenlerin, on sekiz yaşını bitirmiÅŸ olması ÅŸarttır. (8) Federasyonda maaÅŸlı veya ücretli çalışanlar ile genel kurulun yapılacağı tarihten en az bir yıl önce faal sporculuÄŸu, hakemliÄŸi veya antrenörlüÄŸü bırakmamış kiÅŸiler genel kurul üyesi olamazlar. (9) Üye sayılarının hesaplanmasında her grup kendi içerisinde deÄŸerlendirilir. Üye gruplarına iliÅŸkin sayıların tespitinde yarımlar tam sayıya tamamlanır. (10) Bu maddede belirtilen esaslara göre belirlenecek üye sayısının, birinci fıkrada öngörülen sayıyı aÅŸması halinde her grup kendi içerisinde deÄŸerlendirilerek fazla üye sayısı, grup bazında noter huzurunda çekilecek kura ile birinci fıkrada öngörülen sayıya indirilir. (11) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurulları veya spor federasyonlarının ceza veya disiplin kurullarınca son beÅŸ yıl içerisinde bir defada bir ay veya toplam altı ay hak mahrumiyeti cezası alan kiÅŸiler genel kurul üyesi olamazlar ve kulüpler bu kiÅŸileri genel kurul üyesi bildiremezler. Genel kurulun görevleri MADDE 8 – (1) Genel kurulun görevleri ÅŸunlardır: a) Ana statüyü yapmak, deÄŸiÅŸtirmek. b) BaÅŸkan ile yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyelerini seçmek. c) Yönetim kurulu tarafından hazırlanan faaliyet programı ile bütçeyi onaylamak ve gerektiÄŸinde bütçe harcama kalemleri arasında deÄŸiÅŸiklik yapmak konusunda yönetim kuruluna yetki vermek. ç) Yönetim kuruluna, taşınmaz mal alımı ve satımı ile uluslararası federasyonlara karşı mali taahhütlerde bulunmak için yetki vermek. d) Yönetim kurulu faaliyet ve mali raporlarının ibra edilip edilmemesini oylamak. e) Denetim kurulu raporlarının ibra edilip edilmemesini oylamak. f) Spor dalının geliÅŸmesi ve gelir getirici faaliyet ve organizasyonlar yapılması amacıyla iktisadi iÅŸletme kurulması için yönetim kuruluna yetki vermek. g) Federasyona spor dalı baÄŸlanmasına, baÄŸlı spor dallarının ayrılmasına ve profesyonel ÅŸube kurulması konusunda karar almak ve Genel MüdürlüÄŸe müracaat için yönetim kuruluna yetki vermek. ÄŸ) Ä°lgili mevzuat ile verilen diÄŸer görevleri yapmak. Federasyon baÅŸkanı MADDE 9 – (1) Federasyon baÅŸkanı adaylarında aÅŸağıdaki ÅŸartlar aranır: a) T.C. vatandaşı olmak. b) En az lise mezunu olmak. c) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurulları veya spor federasyonlarının ceza veya disiplin kurullarınca son beÅŸ yıl içerisinde bir defada üç ay veya toplam altı ay hak mahrumiyeti cezası almamış olmak. ç) Anayasal düzene ve bu düzenin iÅŸleyiÅŸine karşı suçlar ile casusluk, zimmet, irtikâp, rüÅŸvet, hırsızlık, yaÄŸma, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas gibi yüz kızartıcı veya ÅŸeref ve haysiyet kırıcı suçtan veya ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı deÄŸerlerini aklama, kaçakçılık, vergi kaçakçılığı, haksız mal edinme, ÅŸike ve teÅŸvik primi suçlarından hükümlü bulunmamak. (2) BaÅŸkan adayları, genel kurul tarihinden en az on gün önce üyelerin en az yüzde 15’inin yazılı teklifini içeren adaylık baÅŸvurularını Federasyona yaparlar. Her üye ancak bir baÅŸkan adayı için teklifte bulunabilir. Yönetim kurulu, genel kurul tarihinden en az otuz gün önce baÅŸkan adayları tarafından yatırılması gereken adaylık baÅŸvuru ücretini belirler. Adaylık baÅŸvuru ücreti, 40.000 gösterge rakamının memur aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu bulunan meblağı geçemez. (3) BaÅŸkan adaylarından baÅŸvuru sırasında aÅŸağıdaki bilgi ve belgeler istenir: a) T.C. kimlik numarası beyanı. b) ÖÄŸrenim belgesinin kurumca tasdikli örneÄŸi. c) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurulları veya spor federasyonlarının ceza veya disiplin kurullarınca son beÅŸ yıl içerisinde bir defada üç ay veya toplam altı ay hak mahrumiyeti cezası alınmadığına dair beyan. ç) Adli sicil kaydı yazılı beyanı. d) Adaylık baÅŸvuru ücret makbuzu. e) Üyelerin en az yüzde 15’inin yazılı teklifi. (4) BaÅŸkanın görev süresi dört yıldır. BaÅŸkanın seçimi, yönetim, denetim ve disiplin kurullarının seçimi ile birlikte yapılır. (5) BaÅŸkanın ölümü, istifası veya baÅŸkan olma ÅŸartlarından herhangi birisini kaybetmesi halinde üç ay içinde seçim yapılması ÅŸartıyla bu görevi yönetim kurulu üyeleri tarafından seçilecek bir yönetim kurulu üyesi yürütür. (6) BaÅŸkan vekili veya asbaÅŸkan olarak görevlendirilecek kiÅŸilerin, baÅŸkanda aranan ÅŸartları haiz olmaları gerekir. (7) Federasyon baÅŸkanı, yönetim, disiplin ve denetim kurulu üyeleri; milletvekilliÄŸi ve yerel yönetimlerin genel ve ara seçimlerinin baÅŸlangıcından bir ay önce, seçimin yenilenmesine karar verilmesi halinde yenileme kararının ilanından baÅŸlayarak yedi gün içinde, baÅŸka bir federasyon baÅŸkanlığına aday olmaları halinde, federasyonun genel kurul tarihinden bir ay önce görevlerinden ayrılma isteÄŸinde bulunmadıkça adaylıklarını koyamazlar ve aday gösterilemezler. Her ne ÅŸekilde olursa olsun istifa eden baÅŸkan, yönetim, denetim ve disiplin kurulu üyeleri istifalarını geri alarak görevlerine dönemezler. Federasyon baÅŸkanının görevleri MADDE 10 – (1) Federasyon baÅŸkanının görevleri ÅŸunlardır: a) Federasyonu temsil etmek. b) Federasyonun faaliyetlerini ilgili mevzuat hükümleri ile genel kurul ve yönetim kurulu kararlarına göre yürütmek. c) Yönetim kuruluna baÅŸkanlık etmek ve yönetim kurulu kararlarını uygulamak. ç) Yan kurulların kurulmasını ve adaylarını yönetim kuruluna teklif etmek, gerekli gördüÄŸünde bu kurullara baÅŸkanlık etmek. d) Federasyonun genel amaçlarını gerçekleÅŸtirmek için harcamalar yapmak, gerektiÄŸinde bu yetkisini baÅŸkan vekiline devretmek. e) BaÅŸkan vekillerini veya asbaÅŸkanları belirlemek. f) Federasyonda çalışacak personelin seçimini yapmak ve uygun görülenleri yönetim kuruluna teklif etmek. g) Ä°lgili mevzuat ile verilen diÄŸer görevleri yapmak. Yönetim kurulu MADDE 11 – (1) Yönetim kurulu; Federasyon baÅŸkanı ve on dört asıl üye olmak üzere on beÅŸ üyeden oluÅŸur. Genel kurulda ayrıca on dört yedek üye seçilir. (2) Yönetim kurulu asıl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen ÅŸartlar aranır ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir. (3) Yönetim kurulunun iki üyesi baÅŸkan tarafından baÅŸkan vekili olarak görevlendirilir. (4) Yönetim kurulunun görev süresi dört yıldır. Asıl üyelerin ölümü veya istifası gibi nedenlerin varlığı halinde yedek üyelerden sırası gelenler yönetim kuruluna alınır. Yönetim kurulunun görevleri MADDE 12 – (1) Yönetim kurulunun görevleri ÅŸunlardır: a) Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor branÅŸları ile ilgili kulüpleri kayıt ve tescil etmek, bunların faaliyetlerini düzenlemek. b) Yurt içinde her türlü boks müsabakası ve organizasyonunun iznini vermek ve uygulamalarını denetlemek, müsabakalardan alınacak katkı paylarını tespit etmek, müsabaka sonuçlarını tescil etmek, olaylı ve anlaÅŸmalı müsabakalar hakkında karar vermek. c) Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor branÅŸları ile ilgili idareci, teknik direktör, antrenör, masör, teknik eleman, hakem ve benzeri elemanları eÄŸitmek, bu elemanların yetiÅŸtirilmesi için her türlü tedbiri almak, sosyal güvenlik hakları hususunda ilgili kulüp ve/veya birimlerle koordine saÄŸlamak, bunların kulüp deÄŸiÅŸtirmeleri ve çalışmaları ile ilgili usul ve esasları tespit etmek. ç) Antrenör, hakem, sporcu ve benzeri lisanslardan alınacak katılım, aidat, vize, disiplin, yerli ve yabancı sporcu tescil, vize, aktarma bonservis ücretlerini ve oranlarını tespit etmek. d) Kulüplerin boks ve Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan diÄŸer baÄŸlı branÅŸlarda faaliyet göstermek için yapacakları baÅŸvurularını karara baÄŸlamak, kulüplerin spor dallarının tescillerini yapmak, faaliyet ve taahhütlerini denetlemek. e) BaÅŸarılı kulüpleri, sporcuları, antrenör, spor elemanları ve teknik elemanları ödüllendirmek. f) Müsabakalarda emniyet ve saÄŸlık ile ilgili tedbirleri almak ve aldırmak. g) Genel kuruldan alınan yetki doÄŸrultusunda Federasyon faaliyetleri ile ilgili olarak taşınmaz mal alımı satımı ve kiralaması yapmak, tesisleri iÅŸletmek, iÅŸlettirmek ve faaliyetlerin yapılabilmesi için her türlü araç, gereç, malzeme ve benzeri ihtiyaçlarını saÄŸlamak. ÄŸ) Federasyonun il temsilciliklerini kurmak. h) Görev alanına giren konularda düzenleme yapmak, uygulamak ve Federasyona baÄŸlı spor dalları ile ilgili her türlü faaliyetleri yürütmek. ı) Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor branÅŸları ile ilgili televizyon, radyo, internet, basılı eser yayınları, kulüpleri ile sporcuların spor malzemelerinde ve teçhizatlarda kullanacakları reklamlar ile her türlü reklam konusunda ticari ve mali hakları düzenlemek ve denetlemek. i) BaÅŸkan tarafından teklif edilen yan kurulları onaylamak. j) Sporda ÅŸiddetin önlenmesi için gerekli tedbirleri almak ve aldırmak. k) Kulüpler, sporcular, teknik yönetici ve antrenörler, hakemler, müsabaka görevlileri ile spor dalında görevli diÄŸer ilgililerin baÅŸvurularını, gerekli olan durumlarda baÄŸlı oldukları kuruluÅŸların görüÅŸlerini alarak karara baÄŸlamak. l) Genel kurul toplantılarını hazırlamak. m) Bütçeyi hazırlamak. n) Genel kurulun verdiÄŸi yetkileri kullanmak. o) Genel kurulun belirlediÄŸi limitler dahilinde Federasyon baÅŸkanına olaÄŸanüstü durumlar için borçlanma ve harcama yetkisi vermek. ö) Federasyonun görevlerini yürütmek ve faaliyetlerini düzenlemek amacıyla merkez teÅŸkilatı ve il temsilciliklerinde görevlendirilecek kamu görevlileri dışında kalan idari ve teknik personelin sayısını, bu personelle birlikte profesyonel olarak istihdam edilecek görevlilerin sözleÅŸme ücretlerini ve sosyal haklarını, gerekli görülen kurul üyelerinin fazla mesailerini, yolluk ve yevmiyelerini tespit etmek. p) Görevlerini yerine getirebilmek için talimatlar hazırlamak, bu talimatlardan ödül ve yardımla ilgili olanlarını genel kurulun onayına sunmak ve uygulamak. r) Kulüplerin ve sporcuların vize, tescil ve lisans iÅŸlemlerini yapmak. s) Ä°lgili mevzuat ve genel kurul kararı ile verilen görevleri yerine getirmek ve konularla ilgili düzenlemeler yapmak. (2) Federasyonun çalışma usul ve esasları yönetim kurulu tarafından hazırlanan talimatla belirlenir. (3) Yönetim kurulu, Federasyon baÅŸkanı baÅŸkanlığında üyeleri arasından seçeceÄŸi dört üye olmak üzere toplam beÅŸ kiÅŸiden oluÅŸan icra kurulu oluÅŸturabilir. Ayrıca bu icra kurulunda profesyonel olarak görev yapacak icra kurulu koordinatörü atayabilir ve sınırlarını tespit edeceÄŸi çerçevede yetkilerini bu kurula devredebilir. Bu kurul gerekli zamanlarda toplanır, kararlar alır ve uygulayabilir. Yaptığı iÅŸlemler hakkında ilk toplantıda yönetim kuruluna bilgi verir. Yönetim kurulu toplantıları MADDE 13 – (1) Yönetim kurulu, baÅŸkan tarafından belirlenen gündemi görüÅŸmek üzere, en az iki ayda bir kez üye tamsayısının yarıdan bir fazlasının katılımıyla toplanır. Üyelerin önereceÄŸi konular gündeme eklenir. Asıl üyelerin ölümü veya istifası halinde yedek üyelerden sırası gelenler yönetim kuruluna alınır. (2) Yönetim kurulu kararları, toplantıya katılanların çoÄŸunluÄŸu ile alınır. Oyların eÅŸitliÄŸi halinde baÅŸkanın kullandığı oy yönünde çoÄŸunluk saÄŸlanmış sayılır. (3) Mazeretsiz olarak üst üste iki toplantıya veya bir yıl içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayan üyenin üyeliÄŸi sona erer ve bunun yerine sırası gelen yedek üye çaÄŸrılır. (4) Mazeretler, sebepleri ile birlikte yazılı olarak toplantı saatinden önce baÅŸkana bildirilir. Mazeretin geçerliliÄŸine yönetim kurulu karar verir. (5) Genel sekreter yönetim kurulu toplantılarına iÅŸtirak eder ve Federasyonun idari iÅŸlemleri hakkında yönetim kuruluna bilgi verir. Raportör olarak kararları yazar ve imzalar ancak oy kullanma hakkı yoktur. (6) Kararlar, karar defterine yazılır ve imzalanır. Alınan kararlar baÅŸkan tarafından uygulanır. Denetim kurulu MADDE 14 – (1) Denetim kurulu, Genel Müdürlük tarafından atanacak üç tabii üyenin yanında, genel kurulca dört yıl için seçilen ve mali konularda ihtisas sahibi olan iki asıl ve iki yedek üyeden oluÅŸur. (2) Denetim kurulunun seçimle gelen asıl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen ÅŸartlar aranır ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir. (3) Asıl üyeler kendi aralarından bir baÅŸkan, bir baÅŸkan vekili ve bir raportör seçerler. Kurul, baÅŸkan tarafından gerektiÄŸi zamanlarda toplantıya çaÄŸrılarak çalışmalarını yürütür. Kurul kararları çoÄŸunluk ile alınır. Karara katılmayan üye gerekçelerini genel kurula yazılı bir rapor ile sunmak zorundadır. (4) Kurul görevinde bağımsızdır. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiÅŸ sayılmadıkça görevlerinden alınamaz, yerlerine yenisi görevlendirilemez. Asıl üyelerin ölüm veya istifası halinde boÅŸalan üyeliÄŸe kalan süreyi tamamlamak üzere sırası gelen yedek üye baÅŸkan tarafından çaÄŸrılarak kurul tamamlanır. (5) Mazeretsiz olarak üst üste iki toplantıya veya iki yıl içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayan üyenin üyeliÄŸi düÅŸer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazılı olarak toplantı saatinden en geç bir saat önce baÅŸkana bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantıdaki kurul üyelerince karar verilir. Denetim kurulunun görevleri MADDE 15 – (1) Denetim kurulu, Federasyonun mali iÅŸlemlerinin ilgili mevzuata, belge ve kararlara uygun olup olmadığını genel kurul adına denetler. Her malî genel kurul için yıllık esasa göre hazırlayacağı denetleme raporunu, genel kurulun onayına sunar. Denetim kurulu, iÅŸ ve iÅŸlemler hususunda yönetim kuruluna uyarılarda bulunabilir. Kurul gerek görmesi durumunda uzman bilirkiÅŸilerden yararlanabilir. BilirkiÅŸilere verilecek ücret denetim kurulunca teklif, yönetim kurulunca tespit edilir ve Federasyonca karşılanır. (2) Kurul, denetimleri yerine getirirken, Federasyon görevlileri kendilerinden istenen bilgi ve belgeleri vermek zorundadır. Denetleme raporu genel kurul toplantısından on beÅŸ gün önce Federasyonun ve Genel MüdürlüÄŸün internet sitesinde ilan ettirmek suretiyle genel kurul üyelerine duyurulur. Disiplin kurulu MADDE 16 – (1) Disiplin kurulu, genel kurulca dört yıl için seçilen bir baÅŸkan ve dört asıl üye olmak üzere beÅŸ üyeden oluÅŸur. Asıl üyeler kadar yedek üye seçilir. Asıl ve yedek ikiÅŸer üyenin hukukçu olması zorunludur. Asıl üyeler kendi aralarından bir baÅŸkan vekili ve bir raportör seçerler. (2) Disiplin kurulu asıl ve yedek üyelerinde, 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen ÅŸartlar aranır ve seçilmeleri durumunda, 9 uncu maddenin üçüncü fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen belgeler istenir. (3) Kurul, görevlerinde ve kararlarında bağımsızdır. Üyeler istifa etmedikçe veya çekilmiÅŸ sayılmadıkça görevlerinden alınamaz ve yerlerine yenisi görevlendirilemez. Asıl üyelerin ölüm veya istifası halinde kalan süreyi tamamlamak üzere boÅŸalan üyeliÄŸe sırası gelen yedek üye baÅŸkan tarafından çaÄŸrılarak kurul tamamlanır. (4) Disiplin kurulu, Federasyonun faaliyet programında yer alan veya kurum ve kuruluÅŸlarca Federasyondan izin alınmak suretiyle düzenlenen yarış ve faaliyetlerde; kulüp, Federasyona baÄŸlı spor dalları ile ilgili faaliyette bulunan kuruluÅŸ, sporcu, hakem, antrenör, öÄŸretici, menajer, yönetici ve görevli diÄŸer kiÅŸilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına iliÅŸkin disiplin iÅŸlerine bakar. Disiplin suçunu teÅŸkil eden fiiller ile bu fiillere verilecek cezalara iliÅŸkin hususlar yönetim kurulunca çıkarılacak talimat ile düzenlenir. (5) Disiplin kurulu, kendi görev alanını ilgilendiren iÅŸleri görüÅŸüp karara baÄŸlamak için Federasyon baÅŸkanının talebi üzerine disiplin kurulu baÅŸkanının çaÄŸrısıyla toplanır. Toplantı gündemi disiplin kurulu baÅŸkanı tarafından belirlenir. BaÅŸkanın bulunmaması halinde kurula baÅŸkan vekili baÅŸkanlık eder. (6) Kurul, en az üç üyenin katılımı ile toplanır. Kurul, kararlarını çoÄŸunlukla alır. Oyların eÅŸit çıkması halinde baÅŸkanın kullandığı oy yönünde çoÄŸunluk saÄŸlanmış sayılır. (7) Mazeretsiz olarak üst üste iki toplantıya veya bir yıl içinde aralıklı olarak dört toplantıya katılmayan üyenin üyeliÄŸi düÅŸer. Üye, mazeretlerini sebepleri ile birlikte yazılı olarak toplantı saatinden en geç bir saat önce kurul baÅŸkanına bildirir. Mazeretin kabulüne o toplantıdaki kurul üyelerince karar verilir. Yan kurullar ve görevleri MADDE 17 – (1) Federasyon yan kurullarının oluÅŸumu, görev ve yetkileri ile çalışma usul ve esasları yönetim kurulu tarafından hazırlanan talimatlarla belirlenir. Genel sekreterlik MADDE 18 – (1) Genel sekreter en az dört yıllık yüksekokul mezunu kiÅŸiler arasından görevlendirilir. Federasyonca görevlendirilecek olan genel sekreterin kamu veya özel sektörde en az on yıl iÅŸ deneyimi olması, Genel Müdürlükçe görevlendirilecek olanların ise genel sekreter kadrosunda bulunması ÅŸarttır. Lisansüstü eÄŸitimde geçen süreler genel sekreter için aranan iÅŸ deneyimi olarak kabul edilir. (2) Genel sekreter, tüm idari ve teknik personelin amiridir. (3) Genel sekreter, federasyonun her türlü idari iÅŸ ve iÅŸlemlerini yapmakla yetkili ve sorumludur. Bu kapsamda genel sekreter; a) Federasyon baÅŸkanı adına ulusal veya uluslararası federasyonlar, kamu kurum ve kuruluÅŸları ile yazışmaları yapar, il müdürlükleri ile koordinasyonu saÄŸlar. b) Federasyonun harcama talimatlarına göre gerekli iÅŸlemleri yapar, evrakı düzenler ve ödeme aÅŸamasına getirir. Ödeme evrakında baÅŸkan veya baÅŸkan vekilinin imzasının yanı sıra genel sekreterin imzasının da bulunması zorunludur. c) Federasyonun taşınır ve taşınmaz mal kayıtlarının tutulmasını saÄŸlar. Federasyon il temsilciliÄŸi MADDE 19 – (1) Federasyonun yurt içi baÄŸlantısını saÄŸlamak üzere yönetim kurulu kararı ile illerde Federasyon temsilcilikleri kurulabilir. (2) Federasyon il temsilcileri, Federasyon baÅŸkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ile görevlendirilir. Federasyon il temsilcisinin görev süresi, baÅŸkanın görev süresi kadardır. (3) Federasyon il temsilcisi, Federasyon ile il müdürlüÄŸü arasındaki koordinasyonu saÄŸlar. Federasyon adına yaptığı iÅŸlemler hakkında il müdürlüÄŸüne ve Federasyona bilgi verir. Federasyon il temsilcileri, il müdürlükleri ya da Federasyonca temin edilecek bürolarda görev yapar. (4) Federasyon hizmet ve faaliyetlerini yerine getirmeyen, il müdürlüÄŸü ve Federasyonla koordinasyon saÄŸlamayan Federasyon il temsilcileri, Federasyon baÅŸkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ile görevden alınır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Genel Kurul Toplantıları ve Seçim Ä°ÅŸleri Genel kurul toplantıları MADDE 20 – (1) Genel kurul; olaÄŸan, olaÄŸanüstü ve mali genel kurul toplantılarından oluÅŸur. a) OlaÄŸan genel kurul; dört yılda bir, yaz olimpiyat oyunlarının bitiminden itibaren en geç üç ay içerisinde yapılır. b) OlaÄŸanüstü genel kurul; 1) Sportif DeÄŸerlendirme ve GeliÅŸtirme Kurulu raporlarında yeterli düzeyde görülmeyen veya yapılan denetim sonucu görev başında kalmasında sakınca görülen Federasyon baÅŸkanı ve yönetim kurulu üyeleri hakkında Bakanın istemi üzerine karar almak için, 2) Federasyon yönetim kurulunun kararı ile, 3) Son yapılan genel kurul toplantısında üye olanların en az yüzde 40’ının noter kanalı ile yaptığı yazılı müracaat üzerine, 4) Federasyon baÅŸkanının istifası, baÅŸkan olma ÅŸartlarından herhangi birisini kaybetmesi, ölümü veya yönetim kurulu asıl ve yedek toplam üye sayısının yedi üyenin altına düÅŸmesi halinde, olaÄŸanüstü toplanır. c) Mali genel kurul; seçimli genel kurul ile birlikte, seçimli genel kurulun olmadığı yıllarda ise iki yılda bir ekim veya kasım ayları içerisinde yönetim kurulunca belirlenen tarihte yapılır. (2) Son yapılan genel kurul toplantısında delege olanların noter kanalı ile yapacakları olaÄŸanüstü genel kurul çaÄŸrılarında ilk müracaat ile son müracaat arasındaki süre 60 günü geçemez. (3) Mali genel kurulda ibra edilmeyen veya birinci fıkranın (b) bendinde belirtilen hallerde, baÅŸkan ve yönetim kurulu üyelerinin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere en geç altmış gün içerisinde seçimli olaÄŸanüstü genel kurul toplanır. BaÅŸkanlık ve yönetim kurulunun görevlerini ise genel kurula kadar denetleme kurulu yürütür. Denetleme kurulu da ibra edilmemiÅŸ ise bu görevi genel kurul baÅŸkanlık divanı yürütür. Ancak birinci fıkranın (b) bendinin (2) ve (3) numaralı alt bentlerinde belirtilen hallerde, son toplantı tarihinden itibaren altı ay geçmeden veya olimpiyat oyunlarının yapılmasına altı aydan az süre kalmış ise olaÄŸanüstü genel kurul toplantısı yapılmaz. (4) Genel Müdürlük genel kurul toplantılarında gözlemci bulundurur. Gözlemci genel kurul baÅŸkanlık divanında yer alır. Gözlemcinin yol giderleri Federasyon tarafından karşılanır. Gözlemci; genel kurul çalışmalarının 3289 sayılı Kanun ile ilgili diÄŸer mevzuata uygun olarak yapılıp yapılmadığını denetleyerek raporunu en geç on beÅŸ gün içerisinde, Bakana sunulmak üzere Genel MüdürlüÄŸe verir. Genel Müdürlük, gözlemci raporunun verildiÄŸi, ilgililer ise genel kurulun yapıldığı tarihten itibaren otuz gün içerisinde asliye hukuk mahkemesinde genel kurulun iptalini isteyebilir. (5) OlaÄŸan ve olaÄŸanüstü genel kurulların bu maddede öngörülen süre ve esaslara uygun olarak yapılmaması halinde genel kurul, Tahkim Kurulunca oluÅŸturulacak üç kiÅŸilik komisyon marifetiyle altmış gün içerisinde yapılır. Federasyon baÅŸkanı ve yönetim kurulu üyeleri hakkında ilgili mevzuata uymamaktan dolayı idari ve adli iÅŸlem baÅŸlatılır. Genel kurulun toplantıya çaÄŸrılması MADDE 21 – (1) Genel kurul toplantıları, Federasyonun merkezi olan Ankara’da yapılır. Genel kurul toplantıları ile ilgili her türlü iÅŸlem yönetim kurulunca yapılır. Genel kurul çaÄŸrısı ve gündemi, toplantı tarihinden en az otuz gün önce; faaliyet raporu, denetim kurulu raporu ile bütçe tasarısı ise en az on beÅŸ gün önce Federasyonun ve Genel MüdürlüÄŸün internet sitesinde üyelere ilan edilir. (2) Genel kurul baÅŸkanlık divanı oluÅŸuncaya kadar yönetim kurulunun genel kurul iÅŸlemleriyle ilgili kararlarına karşı Tahkim Kuruluna baÅŸvurulabilir. (3) Genel kurul kararının alınmasından sonra Federasyon, ilan tarihinde genel kurula katılma hakkı bulunan üyelerden delegelerini ve delegelere ait bilgileri talep eder. Kulüpler ile ilgili kurum ve kuruluÅŸlar, Federasyon tarafından yapılan duyuru ya da tebligatı takip eden en geç beÅŸ gün içerisinde genel kurulda kendilerini temsil edecek delege listesini ve bilgilerini Federasyona bildirmek zorundadır. (4) Delege listesi genel kurul tarihinden en az otuz gün önce Federasyonun ve Genel MüdürlüÄŸün internet sitesinde ilan edilir. Federasyon tarafından hazırlanacak genel kurul delege listesinde üyelerin adı ve soyadı ile temsil ettiÄŸi kurum ve kuruluÅŸ belirtilir. (5) Hazırlanan delege listesine, ilan tarihinden itibaren on gün içerisinde itiraz edilebilir. Delege listesine itiraz, yönetim kurulunca itiraz süresinin bitiminden itibaren iki gün içerisinde karara baÄŸlanır. Bu karara karşı iki gün içerisinde Tahkim Kuruluna itiraz edilebilir. Tahkim Kurulu itirazın kendisine ulaÅŸtığı tarihten itibaren beÅŸ gün içerisinde bu itirazı kesin olarak karara baÄŸlar. Genel kurulun açılması MADDE 22 – (1) Genel kurul delegeleri, delegelik belgesini almak ve delege listesini imzalamak zorundadır. (2) Genel kurul; üye tam sayısının salt çoÄŸunluÄŸu ile toplanır ve katılanların salt çoÄŸunluÄŸu ile karar alır. Seçimde en fazla oyu alan aday listesi seçilmiÅŸ sayılır. Ä°lk toplantıda çoÄŸunluk saÄŸlanamaması halinde takip eden günde çoÄŸunluk aranmaksızın toplanır. Ancak toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen kurulların asıl üye sayısının iki katından aÅŸağı olamaz. (3) Federasyon baÅŸkanı veya onun görevlendireceÄŸi baÅŸkan vekili, asbaÅŸkan veya bir yönetim kurulu üyesi tarafından, genel kurul delege listesini incelemesi ve katılanların sayısını belirlemesi ile genel kurul toplantısı için aranan çoÄŸunluÄŸun bulunup bulunmadığı tespit edilir. (4) Genel kurul toplantısı Federasyon baÅŸkanının veya görevlendireceÄŸi baÅŸkan vekili, asbaÅŸkan ya da bir yönetim kurulu üyesinin konuÅŸması ile açılır. Daha sonra genel kurul, divan kurulunu oluÅŸturur. Divan kurulu ve görevleri MADDE 23 – (1) Divan kurulu; bir baÅŸkan, bir baÅŸkan yardımcısı, iki yazman üyeden oluÅŸur. Ayrıca genel kurul üyeleri arasından seçim iÅŸlerinde görev yapacak iki sandık görevlisi seçilir. Divan kurulunun seçimi üyelerin açık oyu ile yapılır. Divan kurulu baÅŸkan ve üyelerinin genel kurul üyesi olması zorunludur. (2) Divan kurulu; bu Ana Statü ve Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ve gündem maddelerine göre toplantının yürütülmesini saÄŸlamakla görevli ve yetkilidir. (3) Divan kurulu oluÅŸtuktan sonra genel kurul çalışmalarına iliÅŸkin her türlü itiraz divan kurulu tarafından karara baÄŸlanır. (4) Divan kurulu görüÅŸmelerin düzenini bozan delegelere uyarma cezası verebileceÄŸi gibi düzeni sürekli olarak bozan delegeler hakkında toplantıdan çıkarma kararı alınması için genel kurula baÅŸvurabilir. Genel kurulun oy çokluÄŸuyla aldığı karar sonucu toplantıdan çıkarılan delege, toplantı süresince salonda bulunamaz, oylamaya katılamaz. Genel kurul gündemi MADDE 24 – (1) Genel kurul gündemi yönetim kurulunca belirlenir ve toplantı tarihinden en az otuz gün önce Federasyonun ve Genel MüdürlüÄŸün internet sitesinde üyelere duyurulur. (2) Genel kurul gündeminde; açılış, divan kurulu seçimi, mali rapor ile faaliyet ve denetim raporlarının görüÅŸülerek kabulü ile yönetim kurulunun ibra edilmesi, yeni döneme ait bütçenin görüÅŸülüp onaylanması, seçim maddesi ile ihtiyaç halinde diÄŸer hususlar yer alır. (3) Mali genel kurul gündeminde seçim dışındaki hususlar yer alır ve bu genel kurulda bir önceki dönemin bütçesi görüÅŸülerek karara baÄŸlanır, içinde bulunulan yılın bütçesi üzerinde düzenleme yapılır ve bir sonraki dönemin bütçesi onaylanır. Mali genel kurulda Ana Statü deÄŸiÅŸiklikleri ile Federasyonun iÅŸ ve iÅŸleyiÅŸine iliÅŸkin diÄŸer konular da görüÅŸülerek karara baÄŸlanabilir. (4) En az on genel kurul üyesinin imzasıyla Ana Statüye aykırı olmayan ve gündeme ilave edilmek istenen maddeler için yazılı olarak baÅŸvuru yapılabilir ve açık oylama sonucu salt çoÄŸunluk ile kabul edilen öneriler gündeme eklenir. Bu tür maddeler daha önce ilan edilmiÅŸ gündem maddelerinin görüÅŸülüp karara baÄŸlanmasından sonra ele alınır. (5) OlaÄŸanüstü genel kurulda ilanda belirtilen hususlar dışında baÅŸka bir husus görüÅŸülemez. Genel kurul oturumu ve görüÅŸmeler MADDE 25 – (1) Divan kurulu seçildikten ve yerini aldıktan sonra divan baÅŸkanı, ilanda yer alan gündemi genel kurula açıklar, oya sunar ve gündem maddelerinin görüÅŸülmesine geçer. (2) Söz almak isteyen üyelere yazılma sırasına göre söz verilir. Federasyon kurullarının sözcüleri ile usul hakkında söz almak isteyenlere öncelik tanınır. (3) KonuÅŸma süresi genel kurula katılan en az on üyenin yazılı isteÄŸi üzerine yapılacak açık oylama ile görüÅŸme açılmaksızın sınırlandırılabilir. (4) Genel kurulda üyelerin Federasyon iÅŸ ve iÅŸlemlerine iliÅŸkin sorularını yönetim kurulu ve denetim kurulu sözcüleri yanıtlamakla yükümlüdür. (5) Gündem maddelerine iliÅŸkin görüÅŸme yeterliliÄŸi teklifi üç üyenin bu konu ile ilgili görüÅŸlerini belirtmesinden sonra verilebilir. Söz konusu teklif daha önce bu konu ile ilgili söz almış kiÅŸilerin adlarının okunması ve söz haklarının saklı bulunduÄŸunun açıklanması suretiyle, teklif lehine ya da aleyhine konuÅŸacak birer kiÅŸiye söz verildikten sonra oylamaya açılır ve oylama sonucuna göre karar verilir. Karara baÄŸlanan konular üzerinde yeniden görüÅŸme açılamaz. (6) Genel kurulda, görüÅŸme yeterliliÄŸi, bütçe ve Ana Statü deÄŸiÅŸiklikleri ile ilgili tekliflerin yazılı olarak yapılması zorunludur. (7) Divan baÅŸkanı, gündem maddeleri görüÅŸülürken ya da oylama yapılırken düÅŸüncesini açıklayamaz. KonuÅŸma yapmak isterse sıraya girer ve sırası gelince yerini baÅŸkan yardımcısına bırakarak düÅŸüncelerini açıklar. Divan baÅŸkanı, hakkında düÅŸüncesini açıkladığı gündem maddesinin görüÅŸülmesi tamamlanınca yerine geçebilir. Seçim iÅŸleri MADDE 26 – (1) Federasyon, baÅŸkanlık için baÅŸvuran adayların listesini ve genel kurul delegelerinin teklif yazılarını divan baÅŸkanlığına iletir. BaÅŸkan adayları, yönetim, denetim ve disiplin kurulu asıl ve yedek üyelerin isim listelerini divan kuruluna yazılı olarak teslim ederler. (2) Oylamada, baÅŸkan adayları ve önerdikleri kurul listeleri blok olarak oylanır. Kurullara münferit olarak aday olunmaz. Oylanan listelerde çizme, eksiltme yapılmaz. (3) Divan baÅŸkanı, istekleri halinde baÅŸkan adaylarına genel kurula hitap etmeleri için ad çekme suretiyle tespit edeceÄŸi sırayla söz hakkı verir. BaÅŸkan adaylarının konuÅŸma süresi aday sayısı dikkate alınarak divan kurulu tarafından belirlenerek oylamaya sunulur. (4) BaÅŸkan adayları divan baÅŸkanına her sandık başında görevlendirilmek üzere gözlemci ismi bildirebilir. (5) Divan baÅŸkanı, baÅŸkan adayları tarafından kendisine teslim edilen oy listelerini baÅŸvuru sırasına göre oy verme kabinlerine koydurur. (6) Seçimler tek liste halinde gizli oy ve açık tasnif ÅŸeklinde yapılır. Genel kurul üyeleri genel kurul listesindeki sıralara göre görevlilerden mühürlü zarfı imza karşılığı alır ve hazır bulundurulan yeterli sayıdaki sandıklarda oylarını kullanır. Adaylara ait oy pusulaları oy kullanılacak kabinlerde bulundurulur. Delege hangi aday ve listesine oy vermek istiyor ise kabindeki “evet” mührünü basar ve oy listelerinden tercih ettiÄŸini zarfa koyarak sandığa atar. Genel kurul oy kullanım listesini imzalayarak oyunu kullanmış olur. Oy pusulasına isim veya herhangi bir iÅŸaret konulamaz. Zarfı kaybeden veya baÅŸka bir ÅŸekilde elinden çıkaran delegeye yeni bir zarf verilmez. (7) Genel kurula katılan tüm delegelerin oylarını kullanması veya oy kullanma süresinin sona ermesinden sonra sandıklar kapatılır. Sandıklar divan baÅŸkanının denetim ve gözetiminde aday ve gözlemcilerin huzurunda açılır. Sandıklardan çıkan zarf sayısının oy kullanan üye sayısı ile eÅŸit olup olmadığı tespit edilir ve fazla zarflar açılmadan iptal edilir. (8) Oyların tasnifinde listeler sayılır. Bir zarfın içinden aynı listeden birden fazla çıkması durumunda, bunlardan biri geçerli sayılır ve tek oy olarak hesaplanır. Bir zarfın içinden deÄŸiÅŸik iki liste çıkması durumunda bunlar iptal edilir ve oy geçersiz sayılır. (9) Seçimde en yüksek oyu alan baÅŸkan adayı ve bu adayın listesi seçilmiÅŸ sayılır. Oyların eÅŸit çıkması halinde aynı gün genel kurulda çoÄŸunluk aranmaksızın ikinci bir oylama yapılır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen kurulların üye sayısının iki katından aÅŸağı olamaz. Bu oylamada da eÅŸitlik bozulmaz ise baÅŸkan ve seçimle göreve gelen kurullar kura ile belirlenir. (10) Divan baÅŸkanı, seçim sonuçlarını oy çoÄŸunluÄŸuna ve oy sırasına göre genel kurul üyelerine açıklar. (11) Genel kurul toplantı tutanakları divan kurulu tarafından tutulur ve toplantı tutanaklarının her bir sayfası toplantı sonunda divan baÅŸkanı ile divan kurulu üyeleri tarafından birlikte imzalanır. Gündemdeki bütün maddelerin görüÅŸülmesi ve karara baÄŸlanmasından sonra divan baÅŸkanı toplantıyı bir konuÅŸma ile kapatır. (12) Tutanaklar, genel kurul toplantısının kapanışını takiben en geç yirmi dört saat içerisinde Federasyona teslim edilir ve bunların bir kopyası da aynı süre içerisinde Genel Müdürlük gözlemcisine verilir. Federasyona teslim edilen tutanaklar tesliminden itibaren en geç kırk sekiz saat içerisinde Federasyonun internet sitesinde yayımlanır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Mali Hükümler ile Denetim ve Disiplin Ä°ÅŸlemleri Federasyon bütçesi MADDE 27 – (1) Federasyonun bütçesi, yönetim kurulunca her bir mali yıla göre ve iki yıl için düzenlenerek genel kurulun onayından sonra uygulamaya konulur. Federasyonun mali yılı 1 ocak - 31 aralık arasıdır. (2) Bütçede, Federasyonun her türlü gelirleri ve yapılacak faaliyetler için ayrılacak ödenekler, personel giderleri, kurulların masrafları, yönetim ve hizmet giderleri ile diÄŸer giderler gösterilir. (3) Federasyon baÅŸkanı bütçede belirtilen esaslar içinde tahsilat ve harcamalar yapmaya yetkilidir. Federasyon baÅŸkanı bu yetkisini sınırlarını belirlemek kaydıyla ve yönetim kurulu kararı ile baÅŸkan vekiline devredebilir. (4) Ödeme evrakında baÅŸkan veya baÅŸkan vekilinin imzasının yanı sıra genel sekreterin imzasının bulunması zorunludur. Federasyonun gelirleri MADDE 28 – (1) Federasyonun gelirleri ÅŸunlardır: a) Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak pay. b) Genel Müdürlük bütçesinden altyapı ve eÄŸitime iliÅŸkin projelerin desteklenmesi için aktarılacak kaynak. c) Antrenör, hakem ve sporcuların, lisans, tescil ve vize ücretleri ile transferlerden alınacak pay. ç) Kulüplerin tescil ve vize ücretleri. d) Katılım payları, baÅŸvuru harçları ve aidatlar. e) Sponsorluk gelirleri. f) Reklam, basılı yayın ve basılı evrak gelirleri. g) Ceza ve itiraz gelirleri. ÄŸ) Yardım ve bağışlar. h) Kira ve iÅŸletme gelirleri. ı) Kulüplerin televizyon ve radyodan yapılacak müsabaka yayınlarından, her türlü basın ve yayın organları ile yapacakları ve kulüplerin forma sözleÅŸmelerinden elde ettikleri gelirlerin % 10’u ile millî ve temsili müsabakaların televizyon, radyo ve internet üzerinden yayınlarından elde edilecek gelirler. i) Kurs, seminer ve Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor branÅŸları ile ilgili olarak kurulan iktisadi iÅŸletmelerden elde edilecek gelirler. j) Federasyon baÅŸkan adaylarından alınacak baÅŸvuru ücretleri. k) DiÄŸer gelirler. (2) Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak toplam tutar ile gerektiÄŸinde alt yapı ve eÄŸitime iliÅŸkin projelerin desteklenmesi amacıyla tahsis edilecek kaynak, Genel MüdürlüÄŸün yıllık harcama programı dikkate alınarak Federasyon hesabına aktarılır. (3) Federasyonun tüm gelirleri katma deÄŸer vergisi hariç, her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır. (4) Federasyonlar tarafından yapılan faaliyet ve müsabakalarda elde edilen reklam, sponsorluk, naklen yayın, milli müsabakalara ait bilet gelirleri Federasyona aittir. (5) Federasyonun malları Devlet malı hükmündedir, haczedilemez. Federasyonun giderleri MADDE 29 – (1) Federasyon, yıllık bütçe esasına göre bütçesini hazırlar; bu Ana Statü ve ilgili diÄŸer mevzuat ile kendisine verilen görevleri yerine getirmek için Ana Statü hükümleri çerçevesinde gerekli bütün harcamaları yapar. (2) Harcamalar aÅŸağıda belirtilen ilke ve esaslara uygun olarak yapılır: a) Bu Ana Statüde belirtilen Federasyonun ve yönetim kurulunun görevleri çerçevesinde zorunlu ya da yararlı olan iÅŸ ve iÅŸlemler için yapılmış olmak. b) Ä°ÅŸin mahiyetine ve Federasyonun ihtiyaçlarına uygun olmak. c) Federasyonun gelirleri ile tedbirli ve basiretli yönetim ilkeleri, objektif ve iyi niyet kuralları kapsamında orantılı olmak. Muhasebe ve raporlama sistemi MADDE 30 – (1) Federasyonda tek düzen muhasebe sistemine ve bilanço esasına göre kayıt tutulur. (2) Muhasebe iÅŸlemlerinin geçerli olan belgelere dayandırılması zorunludur. Kayıt, denetim, kontrol ve takip açısından 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununda belirlenmiÅŸ standart belge, rapor ve defterler kullanılır. (3) Hesaplar takvim yılı esasına göre tutulur. Gelir ve giderler tahakkuk ettirildikleri yılın hesaplarında gösterilir. Ancak Federasyon, mali genel kurul tarihlerini de esas alarak ve ihtiyari bir ÅŸekilde ayrıca muhasebe raporlamalarını yapabilir. Bu ihtiyari raporların hazırlanmış olması, takvim yılına göre kayıt ve raporlama yapılmasını engellemez. (4) Genel Müdürlük tarafından yapılan yardımların izlenmesi ve spor politikalarına yön verilebilmesi için; Federasyona ait muhasebe kayıtları, Genel Müdürlükte oluÅŸturulacak bir merkezde belli bir otomasyon sisteminde toplu bir biçimde izlenebilir. Bu durumda Genel Müdürlükçe oluÅŸturulacak standart hesap planına uygun olarak kayıtların düzenlenmesi ve Federasyon muhasebe servisinin bu merkezle iÅŸbirliÄŸi içinde çalışması zorunludur. (5) Federasyon, muhasebe servisini kurmak ve bu serviste çalışan personeli kendi alanında eÄŸitmekle yükümlüdür. Denetim MADDE 31 – (1) Federasyonların her türlü faaliyetlerinin denetimi; genel kurul, denetim kurulu ve Bakan tarafından görevlendirilecek denetim elemanlarınca yapılır. (2) Federasyon harcamalarının yerindelik denetimi yetkili kurullarınca, Genel Müdürlükçe yapılan her türlü yardımların amaca uygunluÄŸu ve denetimi ise Genel Müdürlükçe yapılır. Genel Müdürlük tarafından yapılan ayni ve nakdi yardımların amacına veya mevzuata uygun olarak harcanmaması halinde oluÅŸacak zarar, kusurları bulunan federasyon baÅŸkanı ve yönetim kurulu üyelerinden Genel Müdürlükçe tahsil edilir ve Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir. Ayrıca sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunulur. Disiplin iÅŸlemleri MADDE 32 – (1) Federasyona baÄŸlı spor dalları ile ilgili olarak; a) Federasyonun faaliyet programında yer alan müsabaka ve faaliyetlerde kulüp, Federasyona baÄŸlı spor dallarında faaliyette bulunan kuruluÅŸ, sporcu, hakem, antrenör, öÄŸretici, menajer, yönetici ve görevli diÄŸer kiÅŸilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına iliÅŸkin ceza iÅŸlerine Federasyonun disiplin kurulu, b) Federasyonun faaliyet programında yer almayan il veya ilçe müdürlüklerince düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde; kulüp, ilgili spor dalında faaliyette bulunan kuruluÅŸ, sporcu, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diÄŸer kiÅŸilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına iliÅŸkin ceza iÅŸlerine il veya ilçe ceza kurulları, c) Kurum veya kuruluÅŸlarca Federasyondan, il veya ilçe müdürlüklerinden izin alınmak suretiyle düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde ilgili spor dalında faaliyette bulunan kuruluÅŸ, kulüp, sporcu, hakem, antrenör, eÄŸitmen, menajer, yönetici ve görevli diÄŸer kiÅŸilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına iliÅŸkin ceza iÅŸlerine izin alınan merciin disiplin/ceza kurulu, bakar. (2) Ä°l veya ilçe ceza kurulları tarafından verilen cezalara karşı 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gençlik ve Spor Genel MüdürlüÄŸü Amatör Spor Dalları Ceza YönetmeliÄŸi hükümleri uyarınca Genel Müdürlük Ceza Kuruluna itiraz edilebilir. (3) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük Ceza Kurulları, Federasyonun disiplin kurulu ile il veya ilçe ceza kurullarınca verilecek cezalar Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulunda oluÅŸturulacak sportif ceza kütüÄŸüne kaydedilir. BEŞİNCÄ° BÖLÜM ÇeÅŸitli ve Son Hükümler Ödül ve sponsorluk MADDE 33 – (1) Ödül ve sponsorluk iÅŸlemleri 3289 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi ile 13/9/2010 tarihli ve 2010/959 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüÄŸe konulan Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün BaÅŸarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkında Yönetmelik ve 16/6/2004 tarihli ve 25494 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gençlik ve Spor Genel MüdürlüÄŸü Sponsorluk YönetmeliÄŸi çerçevesinde yürütülür. (2) Federasyon, Spor Hizmet ve Faaliyetlerinde Üstün BaÅŸarı Gösterenlerin Ödüllendirilmesi Hakkında Yönetmelik kapsamında yer almayan sporcu, kulüp ve antrenörler için çıkaracağı talimat hükümlerine göre ödül verebilir. Ancak bu durumda verilecek ödüller Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak pay ile alt yapı ve eÄŸitime iliÅŸkin projelerin desteklenmesi için aktarılacak kaynaktan ve Spor Toto TeÅŸkilat BaÅŸkanlığından saÄŸlanan reklam gelirlerinden karşılanamaz. Yayınların düzenlenmesi MADDE 34 – (1) Federasyon faaliyetleri kapsamında Türkiye Cumhuriyeti sınırları içindeki tüm müsabakaların ve faaliyetlerin televizyon, radyo, internet ve her türlü teknik cihaz ve benzeri araçlarla yayımlanması, iletilmesi, yayınların düzenlenmesi ve programlanmasına münhasıran yönetim kurulu yetkilidir. (2) Federasyon tarafından yayımlanmasına izin verilmeyen müsabaka ve faaliyetler televizyon, radyo, internet ve benzeri araçlarla yayımlanamaz. Fikri, sınai ve ticari haklar MADDE 35 – (1) Federasyonun kullandığı veya kullanacağı marka, logo ve benzeri tüm fikri ve sınai hakların mülkiyeti ve kullanım hakkı münhasıran Federasyona aittir. Kulüpler MADDE 36 – (1) Federasyona baÄŸlı spor dallarında faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diÄŸer spor kulüplerinin spor dalı ÅŸubeleri, Federasyonun görev alanına giren konularda Federasyona baÄŸlıdır. Spor kulüpleri gençlik hizmetleri ve spor il müdürlükleri tarafından kayıt ve tescil edilir. Kulüpler, tescil edildikten sonra, branÅŸ tescili ve faaliyet katılım iÅŸlemleri Federasyon mevzuatına göre yapılır. Sorumluluklarını yerine getirmeyen kulüplerin kayıt ve tescil iÅŸlemleri iptal edilir. Bu kulüpler müsabakalara katılamaz ve Federasyon genel kurulunda temsil edilemezler. (2) Tescil ücreti her yıl yönetim kurulunca belirlenir. Kulüplerin devri ve ÅŸirketleÅŸme MADDE 37 – (1) Federasyonun görev alanı içerisinde yer alan spor branÅŸlarında boks dalında faaliyet gösteren kulüpler, boks ÅŸubelerini, kanunlarla belirtilen ÅŸekil ve esaslara göre kuracakları veya kurulmuÅŸ olan ÅŸirketlere devredebilirler. Kulüplerin ÅŸirketleÅŸmesi halinde tescilli bulundukları yerden baÅŸka yere nakilleri yapılamaz. (2) Devirlerde boks sporunun yayılması, güçlenmesi ve yararları ön planda tutulur. Bu Ana Statüde belirlenen esaslara ve yönetim kurulunca konulacak kurallara uyulması zorunludur. Alt düzenleyici iÅŸlemler MADDE 38 – (1) Bu Ana Statüye dayanılarak hazırlanan diÄŸer alt düzenleyici iÅŸlemler Genel MüdürlüÄŸün internet sitesinde yayımlanır. (2) Bu Ana Statü ile Federasyonun diÄŸer alt düzenleyici iÅŸlemleri Bağımsız Spor Federasyonlarının Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine aykırı olamaz. Yürürlükten kaldırılan ana statü MADDE 39 – (1) 1/10/2014 tarihli ve 29136 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Boks Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük MADDE 40 – (1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüÄŸe girer. Yürütme MADDE 41 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Boks Federasyonu BaÅŸkanı yürütür. |